Wednesday, April 22, 2009

perception

aku naik lrt smlm. nmpk sorg budak skolah yg xpkai baju skolah tengah khusyuk wat soalan add maths masa tunggu lrt datang. ingtkan bila dh masuk dlm lrt, dia nk stop buat. skali dia kaurkan blk buku add maths tu n smbung buat latihan tuh.

kalau korg nampak situasi begini, apa agaknya yg korg pikir ek??

A-baguih budak ni.rajen. dlm tmpt yg sesak ni pon ada idea nk buat soalan add maths.
B-ni misti baru blk dr pesta buku.xnyempat2 nk smpai rmh lg,dh buat soalan add maths tuh.
C-berlagak jer budak nih. saje nk tunjuk rajen. padahal bole je buat kat rmh. ni dlm lrt pun bole lak nk kuarkan pesel, buku latihan addmaths dgn buku nota.
D-sampai rumah nnti, cikgu tuisyen dh menunggu kot. keje rmh lak xsiap lagi.habiss...
E-idea tgh mengalir dgn laju. tu yg kena wat gak.

aku xtaula aku ni busuk hati ke hape ke. tapi apa yg aku rasa smlm, adalah C. mungkin bila tgk riak mukanya yg nmpk agak berlagak. astaghfirullah.xbaik berburuk sangka,kan.

hmm..nape ek aku xleh rajen mcm budak tu masa aku skolah dulu ek??no wonder aku ni agak "bodo" add maths. hu hu

5 komen-komenan:

echan said...

jawapan aku sudah semestinya C. haha!! aku mmg 'tak sedap hati' la tgk org2 rajin semacam nih.

sue-ana said...

oo yeah!!kitaa serupaaa!!hahaha

nik ain said...

ini seriusssss....hahaha (x menjawap soklan kan)

Mohd Azmi said...

aku jeles bila tgk orang2 rajin

sue-ana said...

nik,
xhabih2 lg wonderpets dia mmbawa ke rumahku ye.eheh.

azmi,
tu r.jeles,kan. hu hu

:: pengikut2 setia ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...