Sunday, December 20, 2009

i don't wanna be lonely no more

it's hard to pleased everyone around us.

kadang-kadang kita rasa kita dah adapt dgn persekitaran kita, so that ppl will not, at least hate us.

sometimes we felt that we've try our best not to make others feel annoying when they deal with us.

tetapi kita bknnya tau hati org macammana. kadang2 kita dh rasa yg kita ni dh cukup ok pada org,tp realitinya adalah sebaliknya.

mungkin juga, kita rasa yg kita ni cuba untuk jadi peramah, tp in the end, rupanya2 peramah kita tu mungkin dah menyakitkan hati org.

ya, mmg ada beza di antara peramah dan laser. kita boleh jadi peramah, and at d same time, mungkin kadang2 kata2 kita tu terlalu kasar utk org lain menerimanya..

tapi, kita xkan tau unless ada org yg bgtau kita,kan.

aku lebih rela org terus terang dgn aku jika mereka tersinggung, daripada mereka mendiamkan diri dan mula menjauhi aku akibat kata-kata yg mungkin terkeluar drpd mulut aku tanpa aku sedari.

yelah, kalau tiada org menegur, kita xkan tau apa masalah kita, kan.

jadi, adakah aku perlu menjadi yg sebaliknya agar kita tidak lagi akan menyakitkan hati org??

pada yang pernah terasa dengan kata-kata aku,aku minta maaf. kadang2 aku xsedar kata-kata aku tu boleh melukakan hati org.

pada yg menyampah dengan aku yg kdg2 tu agak byk bercakap, pun aku mintak maaf. bkn niat aku nk bg korg menyampah kat aku.

ya, mungkin aku patut menjadi pendiam selepas ni.

aku pernah rasa tersisih suatu masa dahulu, dan aku xmahu tersisih lagi.


nota: entri ini agak emosi. ntahla, kdg2 aku ni over think. aku yg lebih2 fikir, padahal xde pape pun. ah, biarlah. sekali-sekala lyn emosi yg berkecamuk xsalah,kan.

5 komen-komenan:

mrs Shiv said...

sedihnye baca entry nie... Dont worry Sue, everything will get back to normal soon! Wish you fresh new beginning for 2010!

@tune® said...

aku selalu gak tersepit cam ko nih

sue-ana said...

Pugaa,
hopefully..(",) Happy New Year to you too..

Atun,
kann..kan..rasa xbest je kalo berperasaan gitu. (aik,sempat lg komen blog time hanimun??ekkekek)

Unknown said...

layan bekecamuk sekali sekala xpe..hehe :)

sue-ana said...

cik EPAL,
kdg2 berhari2 jugak melayan kecamuk di dada. cewah.

:: pengikut2 setia ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...