Friday, January 30, 2009

Sepetang di Hammer Bay


Lama dah xmelepak makan seafood di tepi laut Penang yg xberapa nk bersih tapi masih mendamaikan ni. Semalam, dengan sopannya kami berempat duduk bersimpuh di atas pangkin di Hammer Bay sambil menikmati sup dan tomyam serta pemandangan sekitar..mmg mendamaikan. Sempat juga melihat 2 org budak duduk di atas bot sambil memancing. Ada juga sorg amoi (amoi kot.mcm pompuan je aku tgk.eheh) dan anaknya (kot juge.eheh) memancing di sblh kiri pantai..Situasi itu membuatkan salah seorg drpd kami agak "panas" gak, sbb nmpk mereka2 itu memancing, sedangkan dia tidak mmbawa pancingnya skali..Hehehehe.kasihan dia.

Aku xsempat nk snap byk2 gmbr.sbb xbawak kamera. cuma yg ada, kamera hp yg xbrp nk canggih. pastu bz makan,makanan pun xsempat nk snap. tp mmg damai mkn bersimpuh di tepi laut sebegitu. bkn selalu dpt tgk laut walaupun duduk di tengah2 pulau.

Kemudian, kami meneruskan perjalanan ke "tempat jatuh lg dikenang, inikan pula tempat bermain".. Tempat kami berempat bermain lumpur masa zaman paleolitik dulu. Sudah maju tempat itu. Dulu xramai org, skrg dh makin ramai yg bertenet di situ..pantai pun nmpk agak bersih. teringat zaman mencari siput bila sampai ke sana. mmg seronok. Keh2..

Nanti ada masa lagi, kami akan kembali ke Hammer bay untuk melantak sotong goreng tepung pulak.hehehehe..

Nota tak berapa nk kecik: Apsal skema nk mampos ayat aku hari ini??muahahaha

3 komen-komenan:

aku said...

kat mana tempat ni? best ke?

zla said...

lepas ni boleh pi mertun( panggilan utk hammer versi utara) bay pulak

sue-ana said...

mertun??seriyes??ekekek.pasni kita gi la paku bay ka, papan bay ka, cangkul bay ka,..ada ke??hehe

:: pengikut2 setia ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...