Tuesday, November 04, 2008

Kenapa aku suka dgr lagu sentimental??

hehehehe..aduyaii,tajuk!!!

Hmm, actually, i'm not into sentimental music..atau nama glemernya, lagu jiwang-karat. Aku lg ske layan lagu yg boleh buat kaki aku tapping dan kadang2 kepala goyang ke kiri dan kanan..(sila delete lagu dangdut dari list feveret music aku ye. haha. agak kureng.) and sometimes, i do enjoy rnb and pop music..

tapi ntahla,semenjak dua menjak ni, byk pulak lagu sentimental, ballad yg agak sedap didengar. dan best pulak utk dilayan. mungkin agak connected dgn apa yg aku rasa 2-3 menjak ini. pergh!!apa yg aku rasa?ntahla.tp mmg agak jiwa kacau. Tp rasanya mulai semalam, jiwa aku sudah kembali normal. but still, i'm still listening to sentimental music, walaupun dh x jiwa kacau.haha.

bercerita pasal lagu, aku selalunya akan jatuh cinta pada sesebuah lagu based on its melody, not the lyrics.. kadang2 tu,melodi yg agak unik n menarik, tapi liriknya agak tahape2,aku tetap suka layan. (nak kena bg contoh ke?xpayahla ek.hihi)Mungkin berbeza dgn org lain yg lebih mementingkan lirik, yang kunun2nya ada kaitan dgn kehidupan mereka. Mungkin juga. sbb kadang2 aku juga suka mengaitkan lirik lagu dengan kehidupan dan apa yg aku rasa. Sebab aku tidak pandai bermain kata. Tu yg kadang2 meluahkan apa yg terbuku di hati melalui lirik lagu. ni hape ni?ayat dh terputar belit.ahahaha. Tapi kalau ada melodi yg menarik ditambah dgn lirik yg puitis,misti lg mengancam..eheh.

Lately,aku byk layan lagu dari seberang. Ntahla, bknnya xsokong muzik tempatan, tp mmg aku akui,muzik seberang mmg mudah diterima oleh telinga aku ni. (Don't worry abg Nuar*, u're still number 1 in my heart!ekekeke)

Meh layan sama2 lagu yg aku suka sgt layan skrg ni.keh..keh..sila abaikan liriknya ye. :p

Tak Pernah Aku Membayangkannya
Bila Insan Sedang Patah Hati
Kali Ini Ku Rasakan Sesungguhnya

Reff:*
Siang Hariku Bagaikan Malam
Pelangipun Berwarnakan Kelam
Inikah Yang Dinamakan Patah Hati

**
Tak Ingin Kujalani
Cinta Yang Begini
Yang Kutahu Cinta Itu Indah
Tak Ingin Kurasakan Jiwa Yang Tak Tenang
Kumau Kau Tetap Disisiku

Back To Reff:* & **
Dan Tak Ingin Kurasakan Jiwa Yang Tak Tenang
Kumau Kau Tetap Disisiku
Siang Hariku Bagaikan Malam
Pelangipun Berwarnakan Kelam


(aku masih tgh search camne nk ltk mp3 player kat sini.dh bjaya nnti aku update.eheh)

nota: sila jgn confuse antara sentimental dan instrumental ye. keh..keh..

0 komen-komenan:

:: pengikut2 setia ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...