Friday, November 11, 2011

tutti frutti la sangat...


hahahaha..opss..sila jgn gelakkan aku ye..ye,saya mengaku..ini kali pertama saya merasa tutti frutti ni...bukannya saya xmampu (hakikatnya memang tak pun), cuma tak berkesempatan je... nasib baik ada juga org yg sudi mengajak diriku menerjah kedai ini. semua pakat tak pernah masuk lagi, so buat bodo jelah masuk.ok.tempat itu agak kosong.tiada ramai customer. cuma ada segrup manusia yg tengah santai borak2 sambil makan aiskrim di hujung sudut kedai itu. masuk-masuk je tgk....ades, self service ke???habislah kita..dahla semuanya xreti...

nasib baikla kemudiannya ada sorg budak cashier tu keluar. dengan muka tak malu(yelah,kalau malu bertanya haruslah sesat jalan,ye dak??dlm kes ni,kalau malu bertanya,haruslah kempunan nak makan aiskrim..)..nasib baiklah adik tu baik hati tolong cerita kat kami camne cara2 yang betul.haha. aku pasti sangat segrup manusia yg tgh duduk di hujung kedai tu dok gelakkan kami.tapi pedulik hape,kan..aku bayar per nk makan kat sini. hehe

dah selesai memilih perisa eskrim masing-masing (aku amik vanilla,lagi dua org kawan amik coklat), tibalah ke sesi menabur2 topping.yang ni aku cuak sikit.sebab tak berapa pasti camne kaedah pembayarannya..karang boh topping byk2,kena byr byk pulak.jenuhla. dahla dalam wallet ada sekeping RM50 je. last2,aku cuma letak kepingan badam, buah kiwi dgn coklat syrup..macam nilah rupa bentuknya...


rupa bentuk lepas halfway makan.hehehe


dah habis menabur topping,adik cashier tu pun timbang berat eskrim ku itu..amik ko, RM12.70. nasib baik tak mahal sangat. kalau aku tau tadi,aku boh topping byk2.huhuhuhuhu. pastu kami pun santai2 lepak sambil makan eskrim mahal dalam kedai tu..


inilah hasilnya,bila makan eskrim time kebulur.hahahaha.licin...ok,pasni bole la masuk kedai tu dgn confidentnya..sbb dah reti,kan.hahahaha.esther & eze, pasni kita belasah eskrim ni lagi naaa...hehehehe

2 komen-komenan:

miloais said...

memang sedap banget beb tutti-frutti ni...
hanya sikit hazab kat wallet le..
kalo makan hari2
ekekekeke

sue-ana said...

hahaha..pasal tu kitorg dh set nk mkn sebulan sekali je..kopak la wallet kalo makan hari2..(tu pun ada hati nk singgah subway lak lepas melantak eskrim ni.hahahaha)

:: pengikut2 setia ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...