Thursday, October 21, 2010

lenkali kalau cikgu suruh blajar betul2, dengar. jgn degil.

Semalam aku gi bank. sbb nk bank-in balik duit yg aku dh keluarkan. (mengong,kan..wat kerja sesia.hehe). aku guna cash deposit. kat sebelah aku lak ada sorg brader. org asing. maybe from India/Bangladesh/yg sewaktu dgnnya. Aku tengok cam terkial-kial nk withdraw duit. buat xtahu jelah, krg kalau aku nyibuk, dia ingt aku nk rampok dia plak. tpi aku perasan gak la,dia dok pandang2 aku mcm nk mintak pertolongan.

encik itu: can you help me please?i want to withdraw rm1500. (sesambil tunjuk kat skrin atm)
(aku sudah agak cuak. sbb aku tau bahasa kedua aku tu sgtlah tonggang terbalik)
aku: err..(sambil melihat pada skrin)...oo, why not you try rm500?
encik itu: but i've tried rm100o earlier. but still can't.
aku: its ok. u try rm500. i think the amount in that machine is not...err.... sufficient (aku lupa satu perkataan!!)
encik itu: ok (sesambil menerai dan berjaya mengeluarkan rm500; dan mengucapkan terima kasih)
aku : (masih dlm keadaan cuak sbb merasakan masih tidak berjaya membantu encik tersebut)

Korang nak tau x apa yg keluar kat skrin tu memula tadik?? lebih kurang camni la ayatnya "the transaction cannot be proceed because the amount is not in [gandaan] rm10". sian org itu. kenapa la aku xsuruh je dia keluarkan duit kat kaunter. kompem dia bole keluarkan rm1500. ni paksa gak dia keluarkan rm500. gabra punya pasal, plus aku lupa dgn perkataan insufficient tu. vocab ku sangat lemah!!

Alaa...camni kalu, camna nk gi obersea ni????huwaaa!!!

0 komen-komenan:

:: pengikut2 setia ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...