Friday, February 13, 2009

serang hendap di waktu malam

gmbr di"kidnap" daripada: fuffer.wordpress.com/tag/cartoon/

Semenjak dua menjak tiga menjak nih, gerombolan2 penghisap darah ni mmg berleluasa. Sampai naik juling bijik mata aku tgk, dengan bangganya mereka berterbangan riang di dlm rumah. Tangan aku pun laju je menepuk-tampar sbb geram dgn mereka yg mengganggu kosentrasi aku tgk tv, makan waima melayan blues.. Dah byk ekor yg mati syahid di tgn aku nih. Dulu setakat bukak kipas angin kuat2 pun dh boleh menghalau mereka. Skrg nih depa dh xheran dh.Huhu. terpaksalah aku mengeluarkan wang saku untuk membeli ubat nyamuk, agar bleh tido dgn lena. Apakah sebab musabab yg membawa kepada penambahan populasi nyamuk2 ni ek,kawan2?? Nk kata ada air bertakung dlm rumah, idak plak ada aku rasa. Kecuali la air takungan dlm "bilik menunggu" tu. Mungkin juga rumah org lain ada kawasan2 takungan air kot,tu yg membawa effect ke rumah aku juga. Risau2, takut terkena denggi je.huhu.
Mungkin juga nyamuk2 tu semua sedang membuat preparation menyambut valentine's day kot, tu yg agak berleluasa tu.hmm, possible,possible. Kita tgk dan lihat sahaja lepas valentine's day nih, masih byk ke x nyamuk2 tersebut. huhu. Gile ah.
Dah 2 malam aku tido lena,sbb nyamuk tidak lg mengganggu tidurku. Tapi mereka masih mengganggu waktu santaiku..uhuks.

Isnin lepas, 3 ekor dh mati syahid di tgnku,
Selasa lepas, xingt aku tepuk tampar brp ekor,
Hari Rabu rasanya sekor kot, yg lain semua masih berterbangan bebas, sambil mengejek2 aku.huh,
Semalam pula, cik zila berjaya menampar 7 ekor nyamuk,
Hari ni,aku nk aim sepuluh ekor. Watch out, you guys!!

Gile,pasal nyamuk pun jadi satu entry utk aku?mcm dh xde citer lain.padahal byk.ho ho.

Nota kecik: esok misti ramai umat Islam yg sambut valentine's day,kan. mcmla diorg xtau, sambutan tu sbnrnya untuk apa.hmm..Whatever..Lantak diorgla.

Nota kecik no 2: Hadoi,mau tgk Upin dan Ipin kat wayang nih.xde org nk blnje ke?huhu

2 komen-komenan:

echan said...

baik perabih duit gaji dari perabih nyawa kat denggi. huhu..

*beli yg liquid lebih berkesan. mcm nyamuk kat umah aku, dah imun dgn yg jenis mat.

sue-ana said...

nyamuk kat rumah aku blom cukup imun. guna mat pun dia "pening2 nyamuk" gak. dengan syarat,aku kena tutup pintu bilik rapat2.haha

:: pengikut2 setia ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...